Luggage Assistant

Hoe werkt het?

Activeren

  • Log in op de website met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Vul onder Luggage Assistant ID-codes in en koppel deze eventueel aan een omschrijving van je eigendom
  • Bevestig de labels aan je eigendommen (koffer, telefoon, sleutelbos, etc.)
  • Je kunt altijd je labels aan andere eigendommen koppelen en dit online wijzigen op deze website
  • Een vinder van één van jouw gelabelde eigendommen belt het telefoonnummer op het label en toetst de ID-code in.
  • Luggage Assistant zorgt er dan voor dat jullie met elkaar in contact komen, telefonisch, per sms of per e-mail.
  • Vervolgens kun je met de vinder regelen dat je jouw eigendom weer terugkrijgt, eventueel door gebruik te maken van de Allianz Global Assistance koerier.
  • De vinder krijgt van Allianz Global Assistance een cadeautje en €15,- als beloning.

FAQ

Over Luggage Assistant
Privacy en veiligheid
Ik ben iets kwijtgeraakt
Beloningen
Productkaart Luggage Assistant

Over Luggage Assistant

Wat is Luggage Assistant?

Gebruik de stickers en labels voor bijvoorbeeld sleutels, baggage, je portemonnee, camera en mobieltje. Er staat een persoonlijke ID-code op: Hiermee worden je privacy en veiligheid gewaarborgd. In je Assistant Services account staan de codes van je stickers en labels opgesomd en ook zie je hier je contactgegevens. Belangrijk: Controleer of deze gegevens juist en volledig zijn. Iedereen raakt wel eens iets kwijt. Maar jij kunt nu direct een telefoontje, SMS of e-mail verwachten zodra je kwijtgeraakte spullen door een behulpzame omstander worden gevonden.

Hoe werkt Luggage Assistant?

Stap 1: Vinders bellen Luggage Assistant!
Luggage Assistant werkt als een wereldwijd meldpunt voor gevonden voorwerpen. Vinders kunnen Luggage Assistant wereldwijd en 24/7 bellen om een vondst te melden. Daarna regelt Luggage Assistant de rest. Eerlijke vinders ontvangen een eigen Luggage Assistant en € 15 als beloning
Stap 2: Direct bericht.
Zodra je spullen terecht zijn wordt je gebeld. Meestal krijg je dan direct de vinder te spreken en anders ontvang je bericht per SMS of e-mail. Je kunt vinders ook terugbellen of e-mailen via Luggage Assistant.
Stap 3: Terugbezorging.
Ben je nog in de buurt? Haal dan snel zelf je spullen op. Heb je geen tijd of ben je ver weg? Geen probleem: Laat Luggage Assistant 1x per jaar gratis je verloren spullen ophalen en bezorgen, wereldwijd.

Waardoor is Luggage Assistant een werkelijk wereldwijde oplossing?
  • Wereldwijde communicatie: Vinders kunnen Luggage Assistant uit elk land ter wereld bellen om een vondst te melden. Ze kunnen vondsten bovendien ook online doorgeven.
  • Wereldwijde talen: Vinders worden geholpen in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.
  • Wereldwijde koeriersdienst: De koerier van Luggage Assistant kan je gevonden bezittingen bijna overal ter wereld ophalen en naar je toe brengen, waar je ook zou mogen zijn.
Hoe werkt Luggage Assistant 24 uur per dag, zeven dagen per week?
  • Vinders kunnen 24 uur per dag, zeven dagen per week telefonisch of online vondsten melden;
  • Vinders en eigenaren kunnen via Luggage Assistant, volledig anoniem, 24 uur per dag, 7 dagen per week contact met elkaar zoeken (per telefoon en e-mail);
  • Eigenaren kunnen altijd online inloggen om nieuwe ID-codes te activeren en contactgegevens te wijzigen, bijvoorbeeld als je mobiel kwijt is en je het nummer wijzigt naar die van je partner.
  • De Luggage Assistant koerier is nu bereikbaar tijdens kantooruren (8.30 AM - 17.30 PM), en binnenkort ook 24 uur per dag.
Waaruit bestaat Luggage Assistant?

Het Luggage Assistant pakket bestaat uit 9 items. 3 labels voor koffers, tassen en sleutels. 5 Stickers in handige formaten. 1 Portemonneepas.

Hoe bevestig ik een Luggage Assistant sticker?
  • Zorg ervoor dat het oppervlak waar je de sticker plakt schoon, stof- en vetvrij is.
  • Kijk eerst goed of de sticker past op het bestemde voorwerp.
  • Bevestig de stickers voorzichtig en zorgvuldig: Als de sticker volledig plakt, dan kan het moeilijk zijn om het nog netjes los te krijgen zonder scheurtjes, vouwen, of verminderde plakkracht
  • Gebruik het voorwerp waarop je de sticker plakt niet intensief gedurende de eerste 24 uur.
  • Luggage Assistant stickers zijn weer- en krasbestendig. Maar frequente blootstelling aan direct zonlicht en water (zout water in het bijzonder), en hard en veelvuldig schuren en krassen, zullen de levensduur ervan verkorten.
Hoe gebruik ik de portemonneepas?
  • Schuif hem in de ruimte voor je bankpassen.
  • Zorg ervoor dat de tekst op het lipje "Luggage Assistant" zichtbaar is na het insteken.
Wat zijn de kosten voor Luggage Assistant?

Luggage Assistant van Allianz Global Assistance kost € 12,95 in het eerste jaar. Bij verlenging kost het € 8,95 per jaar.

Waar zijn de Assistant Services te verkrijgen? Wat betekent het "+" teken voor de telefoonnummers van Luggage Assistant?

Dit teken verwijst naar cijfers die je vanuit een bepaald land moet kiezen om internationaal te kunnen bellen. Je kunt altijd de "+" gebruiken maar ook de cijfers. In de meeste landen (waaronder Nederland), staat het "+" teken voor de cijfers "00", die je kiest voor de rest van het nummer. Voor het telefonisch melden van een vondst bel je Luggage Assistant altijd op 00 31 20 592 9700 (in NL of bijv. Duitsland). Maar in Australie is het "+" teken 0011. Daarom is het meest eenvoudig om altijd het "+" teken te gebruiken dan gaat het automatisch goed.

Wat kan ik met Luggage Assistant doen?

Eigenaren van een Luggage Assistant kunnen:

  • Direct door de vinder worden gebeld via Luggage Assistant;
  • Voicemail berichten van vinders afluisteren;
  • Vinders terugbellen via Luggage Assistant;
  • Waarschuwingen ontvangen per SMS en e-mail zodra een vondst wordt gemeld;
  • Zelfs 1 keer per jaar gratis gebruik maken van de Luggage Assistant koerier om een verloren voorwerp terug te krijgen. Afhankelijk van afmetingen (ongeveer formaat schoenendoos) en gewicht (6 kilogram). Valt de verzending buiten deze dimensies, dan krijg je nog altijd tot 60% korting op de Luggage Assistant koerier;
  • Wereldwijde service, 24/7

Waarom kan ik geen vast telefoonnummer opgeven?

Luggage Assistant wil graag dat je een mobiel telefoonnummer opgeeft omdat je dan direct bereikbaar bent als iemand een vondst meldt (waarschijnlijk ben je dan nog in de buurt).

Wat is een pincode?

Je pincode, oftewel "Persoonlijke Identificatie Code, is vergelijkbaar met de pincode voor een bankpas. Doordat je deze pincode krijgt, heb jij alleen beveiligd toegang tot je Assistant Services account.

Hoe krijg ik een pincode?

Je krijgt de pincode, samen met je gebruikersnaam thuisgestuurd wanneer je een Assistant Service hebt gekocht. Deze kun je altijd wijzigen in je Assistant Services account.

Privacy en veiligheid

Privacy en veiligheid van vinders:
  • Als je een vondst doorgeeft dan wordt er om je contactgegevens gevraagd;
  • Luggage Assistant zal je contactgegevens nooit doorgeven aan eigenaren of aan derden;
  • Als je door Luggage Assistant wordt doorverbonden met een eigenaar, dan blijft je telefoonnummer altijd geheim;
  • Je kunt ook anoniem e-mails versturen via Luggage Assistant, want je e-mailadres blijft ook altijd verborgen voor de ontvanger;
  • Als vinder beslis je zelf hoe en door wie er contact met je mag worden gezocht;
  • Als je zelfs liever helemaal geen rechtstreeks contact wil met een eigenaar, dan kan dat ook. In dat geval neemt de Luggage Assistant koerier contact met je op;
  • De Luggage Assistant koerier is de 'betrouwbare derde': de processen rond de koerier zijn zo ingericht dat je contactgegevens nooit kenbaar zullen zijn voor de eigenaar of voor derden bij het ophalen van het betreffende voorwerp.
  • Uitzonderingen: Contactgegevens zullen alleen worden vrijgegeven aan autoriteiten, overheden en derden als dat op grond van toepasselijke wetgeving verplicht wordt gesteld. Door een vondst aan te melden stem je in met contact met de Luggage Assistant koerier.
Privacy en veiligheid van gebruikers:
  • Bevestig nooit je contactgegevens (bijvoorbeeld je adres of telefoonnummer) aan sleutels of aan baggage. Ook je telefoonnummer zou kunnen worden gebruikt om je adres te achterhalen. De meeste mensen zijn gelukkig eerlijk, maar sommige mensen hebben oneerlijke bijbedoelingen;
  • Om je te helpen heeft Luggage Assistant je contactgegevens nodig. Maar Luggage Assistant zal je contactgegevens nooit doorgeven aan vinders of aan derden;
  • Via Luggage Assistant kan je veilig communiceren per telefoon en per e-mail: Je telefoonnummer en e-mailadres blijven namelijk altijd verborgen;
  • De Luggage Assistant koerier is een 'betrouwbare derde': de afhandeling per koerier zijn zo ingericht dat je contactgegevens nooit onder ogen van de afzender (de vinder) komen als je verloren voorwerpen worden opgehaald.
  • Uitzonderingen: Contactgegevens worden alleen kenbaar gemaakt aan autoriteiten of derden als dat op grond van toepasselijke wettelijke bepalingen verplicht is.

Ik ben iets kwijtgeraakt

Wat moet ik doen?

Je hoeft helemaal niets te doen. Luggage Assistant neemt direct contact met je op zodra een vinder je bezitting gevonden en gemeld heeft.

Waarom krijg ik geen bericht van een vondst?

Luggage Assistant doet alles om vinders maximaal te stimuleren om een vondst te melden. Uit ervaring in andere landen blijkt dat 80% van de verloren voorwerpen wordt gemeld. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat in Nederland een hoger percentage meldingen te verwachten is. Toch kan het zijn dat niet alle gevonden voorwerpen bij Luggage Assistant worden gemeld.

Ik probeer tevergeefs een vinder te bereiken via Luggage Assistant.

Luggage Assistant probeert de juistheid van alle contactgegevens die vinders telefonisch of online bij Luggage Assistant achterlaten te controleren. We kunnen echter niet voorkomen dat er soms toch onjuiste contactgegevens tussen zitten, bijvoorbeeld omdat de vinder een typefout maakte. Onze excuses hiervoor. Soms helpt het om het later nog eens te proberen: Het kan zijn dat de vinder slechts tijdelijk onbereikbaar is.

Hoe laat Luggage Assistant mij weten of mijn kwijtgeraakte spullen terecht zijn?

Gebruikers van Luggage Assistant krijgen direct een SMS of een telefoontje, naast een e-mail met aanvullende informatie en tips. Luggage Assistant gebruikt daarvoor de opgegeven contactgegevens. Controleer of ze nog steeds kloppen;

Ik heb bericht van een vondst gekregen. Wat nu?

Als gebruiker van Luggage Assistant kan je eventuele voicemail berichten van vinders afluisteren, of berichten van vinders lezen, door te bellen naar Luggage Assistant of door in te loggen op de website. Je kunt vinders ook bellen of e-mailen via je Assistant Services account als de vinder geen bezwaar heeft tegen rechtstreeks contact. Als de vinder daar wel bezwaar tegen heeft betekent dit dat de vinder liever anoniem blijft. In dat geval biedt de Luggage Assistant koerier uitkomst. Die zorgt ervoor dat jij je verloren voorwerpen kunt terugkrijgen terwijl de vinder anoniem kan blijven. Voor gebruikers van Luggage Assistant is de koerier meestal gratis en in andere gevallen kan je hem tegen een forse korting bestellen.

Ik heb melding van een vondst gekregen. Hoe kan ik nu mijn bezittingen terugkrijgen?

Je hebt twee opties:

  1. Je kan zelf met de vinder afspreken om ze te komen ophalen, als de vinder daar toestemming voor heeft gegeven. Dat is vooral handig als je nog in de buurt bent en dit kan de snelste manier zijn om je spullen terug te krijgen.
  2. Je kan de Luggage Assistant koerier inschakelen als je inmiddels verder weg bent, of als jij of de vinder liever geen rechtstreeks contact hebben.

Ik heb Luggage Assistant en ik ben mijn mobiele telefoon kwijt. Wat nu?

Gebruik de mobiele telefoon van een vriend, collega of familielid en wijzig je contactgegevens online. Meldingen van vondsten komen dan binnen op het tijdelijke mobiele nummer. Vergeet niet om je contactgegevens weer te wijzigen als je je mobiele telefoon terug hebt.

Beloningen

Algemeen:

Iedere vinder die een echte vondst meldt ontvangt een Luggage Assistant voor 1 jaar gratis (winkelwaarde: € 12,95). Daarnaast krijgen eerlijke vinders € 15,- cash. Vinders worden door Luggage Assistant uitbetaald zodra de eigenaar zijn verloren voorwerp weer in bezit heeft.

Hoe kan ik een vinder bedanken?

Doen! Vinders zullen dat zeker waarderen. Luggage Assistant bedankt altijd zelf de vinders namens de eigenaren en stuurt daarvoor een Luggage Assistant voor één jaar. Maar je kunt vinders zelf altijd nog bellen of e-mailen via Luggage Assistant (als de vinder daar toestemming voor heeft gegeven) om de vinder persoonlijk te bedanken.

Productkaart Luggage Assistant

Is deze informatie in een overzicht beschikbaar?

Voor een duidelijk overzicht van ieder van de Assistant Services zijn handige productkaarten ontwikkeld. In zes korte stappen zie je nog eens snel hoe je de Assistant Services het beste kunt gebruiken en hoe ze jou kunnen helpen.

Download hier de productkaart van Luggage Assistant.

Tussenpersonen van Allianz Global Assistance kunnen deze en overige productkaarten ook op de bekende manier op het extranet bestellen.

Neem contact met ons op.

Vragen
Of via het online contactformulier.

Beschikbaarheid Service Team:
Ma.-vr. van 08.00 tot 18.00 uur.
Za. van 09.00 tot 17.00 uur.

Dit is de website van de Assistant Services van Allianz Global Assistance reisverzekeringen.