Life Assistant

Hoe werkt het?

Activeren

  • Log in op de website met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Vul onder Life Assistant ID-codes in.
  • Vul hier je medische dossier in en ook welke personen/ instanties er gewaarschuwd moeten worden in geval van nood.
  • Deze informatie kun je altijd online wijzigen.
  • Draag het polsbandje, de sticker of halsketting wanneer je denkt dat extra informatie over jouw gezondheid van pas kan komen. Dit is voor actieve sporters bijvoorbeeld bij het uitoefenen van de sport maar ook voor iedereen die in het buitenland is en de taal niet goed spreekt of denkt enige gezondheidsrisico's te lopen.
  • Wanneer een hulpverlener het telefoonnummer op het bandje belt en daarbij de ID-code doorgeeft wordt de door jouw opgegeven informatie verstrekt, 24/7 tot in wel 17 talen. Wel zo veilig wanneer je deze informatie zelf niet meer kunt geven.

FAQ

Over Life Assistant
Privacy en veiligheid
Productkaart Life Assistant

Over Life Assistant

Wat is Life Assistant?

Life Assistant hoort bij een verstandige voorbereiding van alle sport- en reisavonturen. Daarbij moet je ook met medische noodgevallen in binnen- of buitenland rekening houden. Life Assistant kan een essentiële bijdrage leveren aan optimale Eerste Hulp en de activatie van nazorg. Mocht je iets overkomen, dan weten eerste hulpartsen vaak niet wie je bent en niemand kan je familie en verzekeraar(s) inlichten. Gebruik daarom Life Assistant. Artsen kunnen dan wereldwijd, 24/7, je medische kerninfo opvragen, waardoor je optimale eerste hulp krijgt. Bovendien worden je familie en verzekeraars automatisch gewaarschuwd.

Waaruit bestaat Life Assistant?

Een Life Assistant pakket bestaat uit een polsband, stickers en een halsketting. Voor surfen, duiken en hardlopen is bijvoorbeeld de polsband ideaal. Skaters, skiërs en klimmers kunnen de stickers plakken op hun valhelm. Op alle producten staat een persoonlijke code en het nummer van de alarmcentrale. Eerste hulpverleners kunnen dit nummer dag en nacht bellen.

Hoe werkt Life Assistant?

Als je iets overkomt, dan kunnen eerste hulpartsen wereldwijd, 24 uur per dag in 17 talen jouw medische kerngegevens opvragen per telefoon, fax of e-mail. Dus ook als je bewusteloos of slecht aanspreekbaar bent, of de lokale taal niet spreekt. Daardoor kunnen artsen sneller een diagnose stellen, een behandelplan maken en je herstelkansen verbeteren. Ook als je geen medische geschiedenis hebt, is het belangrijk dat artsen dat weten. Kortom, dankzij Life Assistant krijg je betere eerste hulp.

Waarom is Life Assistant een wereldwijde oplossing, 24 uur per dag, zeven dagen per week?

Life Assistant werkt samen met de medische alarmcentrale van Allianz Global Assistance. Medisch onderlegde medewerkers kunnen in 17 talen eerste hulpartsen te woord staan en staan dag en nacht klaar bij noodsituaties.

Wie wordt er op de hoogte gesteld als mij iets overkomt?

Het gebeurt nog te vaak dat familie en verzekeraars pas lang na een medisch noodgeval geïnformeerd worden. Daarom belt de alarmcentrale van Life Assistant direct na het voorval naar familie en verzekeraars, indien deze gegevens door de gebruiker zijn achter gelaten. Verzekeraars kunnen dan bijvoorbeeld instaan voor medische kosten, transport organiseren en helpen met het medische natraject. En familieleden blijven niet onnodig lang in het ongewisse zitten.

Wat zijn de prijzen van Life Assistant?

Life Assistant kost het eerste jaar € 9,95 en bevat een halsketting, polsband en twee stickers. Bij verlenging kost de service € 4,95.

Waar kan ik Life Assistant krijgen? Wat betekent het "+" teken voor het telefoonnummer van Life Assistant?

Dit teken verwijst naar cijfers die je vanuit een bepaald land moet kiezen om internationaal te kunnen bellen. Je kunt altijd de "+" gebruiken maar ook de cijfers. In de meeste landen (waaronder Nederland), staat het "+" teken voor de cijfers "00", die je kiest voor de rest van het nummer. Voor het telefonisch opvragen van een Medisch dossier belt een arts Life Assistant op 00 31 20 592 9702 (in NL of bijv. Duitsland). Maar in Australie is het "+" teken 0011. Daarom is het meest eenvoudig om altijd het "+" teken te gebruiken dan gaat het automatisch goed.

Ik weet niet meer precies waar ik ooit medische hulp voor heb ontvangen

Mocht je twijfels of onduidelijkheden hebben over je medische verleden of bijvoorbeeld medicijngebruik, raadpleeg dan zo nodig je huisarts om je gegevens zo compleet mogelijk te maken. Het is van essentieel belang voor je eigen gezondheid en de snelheid waarmee hulpverleners je kunnen behandelen dat je gegevens correct zijn en up-to-date.

Privacy en veiligheid

Privacy en veiligheid van mijn gegevens

De gegevens die je invult in je Assistant Services account en die zijn gekoppeld aan je Life Assistant zijn vrij opvraagbaar voor iedereen die naar het nummer van de alarmcentrale belt en de unieke ID codes van je eigen Life Assistant opgeeft. Juist omdat je persoonlijke gegevens wereldwijd vrij opvraagbaar zijn is Life Assistant een uitstekende dienst om eerste hulp artsen, in geval van nood, snel en volledig van je medische informatie te voorzien. Je persoonlijke gegevens worden alleen geraadpleegd in geval van nood en worden op geen enkele wijze aan derde partijen verstrekt.

Productkaart Life Assistant

Is deze informatie in een overzicht beschikbaar?

Voor een duidelijk overzicht van ieder van de Assistant Services zijn handige productkaarten ontwikkeld. In zes korte stappen zie je nog eens snel hoe je de Assistant Services het beste kunt gebruiken en hoe ze jou kunnen helpen.

Download hier de productkaart van Life Assistant.

Tussenpersonen van Allianz Global Assistance kunnen deze en overige productkaarten ook op de bekende manier op het extranet bestellen.

Neem contact met ons op.

Vragen
Of via het online contactformulier.

Beschikbaarheid Service Team:
Ma.-vr. van 08.00 tot 18.00 uur.
Za. van 09.00 tot 17.00 uur.

This is the website of the Assistant Services of Allianz Global Assistance Travel Insurance.