Kid Assistant

Hoe werkt het?

Activeren

  • Log in op de website met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Vul hier de ID-code van het polsbandje in en vul de gevraagde gegevens in (contactpersonen en eventueel overige informatie) van het kind.
  • Gegevens van contactpersonen en overige informatie kun je altijd online wijzigen op deze website
  • Wanneer je in een gebied bent waarbij je snel een kind uit het oog kunt verliezen (een druk strand bijvoorbeeld) doe je het polsbandje bij je kind om.
  • Wanneer iemand jouw uit het oog verloren kindje vindt, kan hij of zij het telefoonnummer bellen dat op het bandje staat.
  • Vervolgens zoekt Kid Assistant contact met de opgegeven contactpersonen, in de volgorde die je zelf aangeeft.
  • Samen kun je er dan voor zorgen dat het kindje weer bij je terecht komt, hierbij worden zelfs eventuele taxikosten tot een maximum vergoed.
  • Als Kid Assistant niemand van de contactpersonen kan bereiken worden een sms en e-mail gestuurd met contactinformatie over de vinder van jouw kind.

FAQ

Over Kid Assistant
Privacy en veiligheid
Productkaart Kid Assistant

Over Kid Assistant

Wat is Kid Assistant?

Kid Assistant is één van de vier Assistant Services van Allianz Global Assistance. Het zorgt ervoor dat je met nog meer rust kunt genieten van je vakantie. Natuurlijk pas je altijd goed op de kinderen maar mocht er ooit een kind uit het oog verloren raken, dan is de paniek met Kid Assistant minder groot.

Hoe werkt Kid Assistant?

Met Kid Assistant geniet je van nog meer rust op je vakantie. Je kind draagt een polsbandje met een unieke ID-code en een telefoonnummer. Wanneer het kindje verdwaald, bijvoorbeeld op een druk strand, in een onbekende stad of ergens anders, dan kan een behulpzame omstander het telefoonnummer op het polsbandje bellen. Wanneer de ID-code dan ingevoerd wordt, verbindt Kid Assistant de vinder automatisch door met één van de door je opgegeven contactpersonen. Als Kid Assistant geen telefonisch contact kan krijgen, dan worden er e-mails en sms berichten verstuurd.

Wat moet ik doen als ik een Kid Assistant bandje heb voor mijn kind?

Bij je Kid Assistant heb je ook een brief ontvangen. Hierin staat een gebruikersnaam (je polisnummer) en een pincode. Met deze gegevens log je in op de website. Hier zie je de Assistant Services behorende bij de polis. Ook kun je hier de gegevens van drie contactpersonen invullen. Tenslotte kun je belangrijke overige informatie over je kind achterlaten. Je kunt hierbij denken aan allergieën of bijvoorbeeld het vakantieadres.

Wat is een Kid Assistant ID-code?

De Kid Assisatnt ID-code is de unieke code op het polsbandje. Deze code koppel je via je Assistant Services account aan mobiele telefoonnummer en e-mailadressen van contactpersonen.

Wat zijn de kosten voor Kid Assistant?

Kid Assistant kost € 9,95 in het eerste jaar. Na verlenging kost Kid Assistant € 4,95 per jaar.

Waar kan ik Kid Assistant krijgen? Hoe moet ik verlengen?

Je Kid Assistant wordt automatisch verlengd, tenzij je aangeeft dat je dat niet wilt. Dit kun je doen bij de organisatie waar je de Kid Assistant hebt gekocht.

Ik wil extra bandjes bestellen

Er zijn geen extra losse bandjes verkrijgbaar. Je kunt wel een nieuw bandje bestellen maar hiervoor moet je dan een nieuwe Kid Assistant bestellen. Je nieuwe Kid Assistant kun je toevoegen aan je Assistant Services account zodat je de gegevens van alle bandjes overzichtelijk bij elkaar hebt.

Ik wil mijn Kid Assistant opzeggen

Door de Kid Assistant ID-code in de account te verwijderen, verwijder je alle gegevens van het bandje. Het abonnement loopt echter gewoon door tot de aangegeven vervaldatum. Let op! Het is een doorlopend product, we informeren je dan ook uiterlijk 1 maand voor verlenging dat het weer opnieuw een jaar ingaat. Mocht je daar vanaf zien, dan kun je dat laten weten bij je verzekeringsadviseur, je reisbureau of rechtstreeks bij Allianz Global Assistance, afhankelijk van waar je het ooit hebt gekocht.

Kan ik ook in het buitenland mijn gegevens wijzigen?

Ja, dat kan altijd via www.assistant-services.nl.

Kan ik Kid Assistant zelf testen?

Uiteraard kun je Kid Assistant zelf uittesten. Dit is een goed idee om zeker te zijn dat de opgegeven nummers inderdaad kloppen. Wellicht overbodig, maar gebruik voor het testen een telefoon met een nummer dat je niet hebt opgegeven in je Kid Assistant account. Je kan immers niet met jezelf worden doorverbonden.

Van wie is Kid Assistant?

Kid Assistant is een dienst van Allianz Global Assistance. Allianz Global Assistance is wereldwijd de grootste hulpverlener en reisverzekeraar. Naast vele privé- en zakenreisverzekeringen biedt Allianz Global Assistance de handige Assistant Services aan. Kijk voor meer informatie op de website van Allianz Global Assistance.

Ik heb een Kid Assistant bandje op straat gevonden, wat moet ik doen?

Als je een Kid Assistant bandje op straat hebt gevonden, kan je het beste het nummer op het bandje bellen. Indien het bandje is geregistreerd krijg je automatisch de betreffende ouders aan de lijn.

De sluiting gaat moeilijk over het bandje. Is dat normaal?

Het plastic lipje kan de eerste paar keer soms stroef over het bandje gaan. We voorkomen hiermee dat uw kind het bandje heel makkelijk af kan doen, maar in geval val nood moet een volwassene het bandje snel van de arm af kunnen halen.

Privacy en veiligheid

Zijn mijn vakantiegegevens en het openbaar maken van mijn gegevens verplicht?

Nee. Je bepaalt zelf welke gegevens je wel of niet invult. Het opgeven van je vakantieverblijf kan handig zijn indien je op vakantie niet direct bereikbaar bent. Eventuele hulpverleners kunnen deze informatie opvragen op www.assistant-services.nl als je deze openbaar maakt. Zij kunnen je kindje dan zelf naar je verblijfadres of hotel brengen, voordat je het zelf door hebt.

Wat doet Kid Assistant met mijn gegevens?

Niets. Je gegevens worden alleen gebruikt om te zorgen dat jij en je kindje zo snel mogelijk weer samen zijn, als jullie elkaar even uit het oog zijn verloren.

Productkaart Kid Assistant

Is deze informatie in een overzicht beschikbaar?

Voor een duidelijk overzicht van ieder van de Assistant Services zijn handige productkaarten ontwikkeld. In zes korte stappen zie je nog eens snel hoe je de Assistant Services het beste kunt gebruiken en hoe ze jou kunnen helpen.

Download hier de productkaart van Kid Assistant.

Tussenpersonen van Allianz Global Assistance kunnen deze en overige productkaarten ook op de bekende manier op het extranet bestellen.

Neem contact met ons op.

Vragen
Of via het online contactformulier.

Beschikbaarheid Service Team:
Ma.-vr. van 08.00 tot 18.00 uur.
Za. van 09.00 tot 17.00 uur.

This is the website of the Assistant Services of Allianz Global Assistance Travel Insurance.